Geçen ayki sayfa görüntüleme sayısı

3 Aralık 2015 Perşembe

Sabahları yaşanılası kılmak

Gün boyunca pek çok işle, tek başıma uğraşmak zorundayım. Zorunluluk  sözcüğü çok da doğru değil. Bazı işleri yapmasam da olur. Kimse bunun için zorlayamaz. Ne var ki ertelenen işler, düzenimi bozar, keyfimi kaçırır. Zaten  temizlik ve düzen konusu şöyle böyle gidiyor. Kısacası her an el atılacak yapılması gereken bir iş, doyurulması gereken canlılar, bakılması gereken bir bahçe, okunacak kitaplar, alışveriş, ödemeler, onarımlar  ve bir evle ilgili ne kadar ıvır zıvır varsa hep beni bekler.Ayrıca detaylarına girmek istemediğim hayat arkadaşımın ciddi boyutlu sağlık sorunu yüzünden onun bakımı da var. Tüm bunları mükemmel yaptığımı söylersem kocaman bir yalancı olurum.Çünkü  gün geçtikçe yenileri eklenen kendi sağlık sorunlarım da var. Neyse bunları anlatmanın bir yararı yok.

Ben bir kaç gündür sabahlarımı  daha güzel kılan bir yöntemden söz etmek istiyorum. Normalde sabah uyanınca ortamı ve yaptığım işleri sevmem. Akşamın dağınıklığı, soğuk bir ev, üstüme üstüme gelen yapılacak bir çok iş.. Yukarıda  anlattığım gibi gün boyunca oturup tv izleyemiyorum. Zaten tv izleme konusunda seçiciyim.Çok iyi filmleri, bir kaç sevdiğim belgeseli izlerim.Yani gündüzleri  biraz zaman bulsam bile  kendimce  iyi şeylere rastlama olasılığım düşük. Ben de sabah erkenden, altı gibi kalkıyorum. Sobamı yakıp üzerine bir çaydanlık su koyuyorum. Şu çok kanallı dünyanın parasını ödediğimiz uydu sistemlerinin ikisi de var bizde. Zengin olduğumuzdan değil, hayat arkadaşımın tamamen eve bağlı  yaşamından.O ileri derecede özürlü. Ben de sabahın erken saatlerinde filmleri tarayıp iyi bir tane buluyorum ve sobada kaynayan su ile kahvemi yapıp izliyorum.Çünkü köpeklerimizin kahvaltı ve yürüyüş saatlerine dek bu film  bitmiş oluyor. Bu da benim lüksüm işte..

1 yorum:

  1. Ben de sabah insanı değilim aslında çok zorluyorum kendimi, uzun yıllar çalıştım ve hep az uyku erken kalkma, bıktım herhalde, oysa sabahları her yer sakin sessiz, günü kaçırmamak lazım..
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil